Efektivitas Penerapan Sistem (Payment Point Online Bank) pada PT area Madiun(Studi Pada PT PLN Area Madiun)

Authors

  • Noerma Yanti Fakultas Ilmu Administrasi,Universitas Brawijaya

Abstract

Abstract: PT PLN which had implemented a new breakthrough, that is was Payment Point Online Bank (PPOB). Implementation efforts to achieve better public services needed care system change strategies. One effort that must be done is to improve the systems and procedures of the service through innovative programs oriented on customer needs and satisfaction. Improvement systems and procedures is expected to be a means to improve the performance of public services which so far is still considered the maximum. PT PLN as one of the public sector organizations have to innovate a system implementation PPOB as a quality service provider. The journal is intended to describe or explore the effectiveness of the system PPOB. In this study resulted in a finding that the application of the system in accordance with the strategy PPOB effectiveness measurement service. This is proven by the benchmarks have been met. In spite of it all there are still shortcomings in the application sistems. In order to improve the effectiveness of systems researchers suggest several things including an increase in the role of customer, training of service providers, improvements to the cellular network system.

Keywords: Efektiveness, system Payment Point Online bank

Abstrak: PT PLN menerapkan teroboson baru yakni penerapan sistem payment point online bank (PPOB). Upaya mewujudkan pelaksanaan pelayanan publik yang lebih baik dibutuhkan strategi perubahan sistem pelayanan. Salah satu upaya yang harus dilakukan adalah memperbaiki sistem dan prosedur layanan melalui program-program inovatif yang berorientasi pada kebutuhan dan kepuasan pelanggan. Perbaikan sistem dan prosedur tersebut diharapkan bisa menjadi sarana untuk memperbaiki kinerja pelayanan publik yang sejauh ini dinilai masih belum maksimal. PT PLN sebagai salah satu organisasi sektor publik telah melakukan inovasi berupa penerapan sistem PPOB sebagai penyedia layanan yang berkualitas. Jurnal ini dimaksudkan untuk mendiskripsikan atau mengeksplorasi efektivitas penerapan sistem PPOB. Dalam kajian ini menghasilkan sebuah temuan bahwa dalam penerapan sistem PPOB telah sesuai dengan strategi pengukuran efektivitas pelayanan. Hal ini terbukti dengan adanya tolak ukur yang telah terpenuhi. Terlepas dari itu semua masih ada kekurangan dalam penerapan sistemS. Guna untuk meningkatkan efektivitas penerapan sistem peneliti menyarankan beberapa hal diantaranya peningkatan peran pelanggan, pelatihan terhadap pihak penyedia layanan, perbaikan pada sistem jaringan selluler.

Kata Kunci: Efektivitas, Sistem Payment point online bank

Downloads

Published

2013-07-20

Issue

Section

Articles